تشریح مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت

تشریح مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت

مدل کارت امتیازی متوازن
تکنیک گسترش کارکرد کیفیت
مناظر کارت امتیازی متوازن
تحقیق درباره کارت امتیازی متوازن
پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن
تحقیق در مورد کارت امتیازی متوازن
مقاله گسترش عملکرد کیفیت
ارزيابي برنامه استراتژيک با استفاده از BSC و QFD

رفتن به سایت اصلی

دانلود تحقیق رشته مدیریت

تشریح مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت

 

 

تفصيل مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت

معرفي کارت امتيازي متوازن
در دهه 1990 مدل كارت امتيازي متوازن ابتدا به عنوان يك روش نوين ارزيابي عملكرد و سپس به عنوان ابزاري جهت تحقق استراتژي و يا به عبارتي بهتر سيستمي براي استراتژي توسط رابرت كاپلان، استاد صاحب نام دانشگاه هاروارد و ديويد نورتن مشاور برجسته مديريت در آمريكا مطرح شد و از سوي صاحبنظران مديريت و مديران سازمان ها به شدت مورد استقبال قرار گرفت. در چارچوبي كه نخستين بار در سال 1992 ميلادى، توسط كاپلان و نورتون براي كارت امتيازي متوازن پيشنهاد شد، از چهار منظر (ديدگاه يا وجه) به نام هاي منظر مالي، منظر مشتري، منظر فرآيندهاي داخلي و منظر رشد و يادگيري استفاده شده است (كاپلان و نورتون، 1992).

آن ها روش ارزيابي عملكرد متوازن يا كارت امتيازي متوازن را براي اولين بار ارائه نمودند، كه طي دهه هاي بعدي «سيستم مديريت استراتژيك» ناميده شد زيرا از اين روش نه تنها براي ارزيابي عملكرد بلكه به عنوان چارچوبي جهت تدوين و فرموله كردن استراتژي و ارتباطات و كنترل نحوة اجراي استراتژي ها، نيز استفاده شده است (كاپلان و نورتون، 2001). این مدل به عنوان يك ابزار مديريتي به ارزيابي عملكرد‌ كمك نموده و موجب مي شود مديران سازمان ها‌ بتوانند بر اساس‌ پيش‌بيني حاصل از آن، برنامه ريزي مناسبي داشته‌ باشند و بر خلاف‌ ارزيابي ها‌ي سنتي‌ بر پايه شاخص هاي مالي، تنها اهداف‌ و منافع كوتاه مدت را در ارزيابي‌ مدنظر قرار نمي‌دهد بلكه علاوه‌ بر اين اهداف و منافع‌، به مديران كمك مي‌كند نگاهي به آينده و مسائل راهبردي نيز داشته باشند. مدل کارت امتياز متوازن يک الگو و يا به عبارتي يک چارچوب مفهومي جهت تدوين مجموعه اي از شاخص هاي عملکردي در راستاي هدف استراتژيک مي باشد. اين الگو از چارچوبي پيروي مي کند که دراولين گام مي بايست چشم انداز آتي سازمان مشخص گردد. سپس در راستاي ديدگاه حاکم بر سازمان، اهداف استراتژيک تدوين مي يابند و يا مي بايست تدوين شده باشند (ابن الرسول، ۱۳۸۳). با عنايت به ديدگاه آتي و اهداف استراتژيک سازمان، عوامل حياتي موفقيت، مشخص و رابطه علت و معلولي بين اين عوامل مشخص مي گردد.

 

 

گسترش كاركرد كيفيت 
مفهوم گسترش کارکرد کیفیت برای اولین بار در اواخر سال-های 1960 و در اوایل سال های 1970 در ژاپن مطرح شد (ترنینکو ، 1997). یوجی آکائو سعی داشت در ترسیم نمودار کنترل کیفیت تولید در مرحله ی طراحی محصول، ویژگی های فنی محصول را به نقاط کنترل دقیق تبدیل نماید. بدین منظور وی به رویکرد اولیه ی گسترش کارکرد کیفیت پی برد و آن را معرفی کرد (هیل ، 1994). QFD را می توان به معنای تبدیل تقاضاهای مشتریان به ویژگی های کیفیت و آماده ساختن یک طرح کیفیت برای محصول نهایی تعریف کرد. این کار از طریق گسترش سیستماتیک روابط بین تقاضاهای مشتری و ویژگی های کیفیت محصول بیان می شود (شن و همکاران ، 2000).

روش QFD، یک فرآیند نظام مند برای شناسایی و درک نیازها و خواسته های مشتریان است. هم چنین تیم های چند وظیفه ای را دور هم جمع می کند تا با یکدیگر برای کسب رضایتمندی مشتری فعالیت و همکاری کنند. گسترش کارکرد کیفیت، رویکردی ساخت یافته است که جهت ادغام نیازهای مشتری با ویژگی طراحی کالا و خدمات به کار گرفته می شود (لم و ژائو ، 1998). در حقیقت QFD در پاسخ به چگونگی ارائه ی کالا و خدمات با کیفیت بر اساس نیازها و یا نداهای مشتریان بسیار مفید عمل می کند (وارنگ و تئو ، 2001).

مترجماني كه با استفاده از روشي به نام QFD، خواسته هاي مشتريان را به مشخصات كمي قابل ملاحظه در داده هاي طراحي تبديل مي كنند. QFD، يك ابزار كيفيتي پيشرفته است كه هدف آن، افزايش سهم بازار از طريق جلب رضايت مشتريان واقعي محصول مي باشد. توسعه وايجاد يك زبان مشترك بين واحدهاي مختلف سازمان، از جمله منافع بسيار با ارزش و اساسي QFD مي باشد. اغلب اوقات به دليل عدم استفاده از چنين فرهنگ و زبان مشترك و به دليل تعدد مراحل فرآيند خدمت يا محصول رسيده به مشتري با محصول و خدمت مورد نياز مشتري، متفاوت است. لذا QFD، ضمن توسعه ي فهرستي از لغات و اصطلاحات فني مورد نياز، از آن ها در هر يك از مراحل فرآيند استفاده مي نمايد (رضايي و همكاران، 1384).
نياز به ابزاري چون QFD و استفاده از آن، در راستای توجه به دو هدف مرتبط با هم به وجود آمده است (ريول و همكاران ، 1998). 

فهرست مطالب
2-1-    تفصيل مدل کارت امتیازی متوازن و تکنیک گسترش کارکرد کیفیت    2
2-3-1-    معرفي کارت امتيازي متوازن    2
2-3-2-    سیر تاریخی کارت امتیازی متوازن    4
    نسل اول کارت امتیازی متوازن    4
2-3-3-    كارت امتيازي متوازن و مناظر آن    6
    منظر مالي    10
    منظر مشتري    10
•    ارائه ارزشي که باعث جذب و حفظ مشتريان در بازارهاي هدف مي‌‌شود.    13
•    تامين انتظارات سهامداران به لحاظ بازده مالي فوق العاده.    13
2-3-4-    نقشه استراتژی    16
2-3-5-    مزاياي كارت امتيازي متوازن    18
2-3-6-    گسترش استفاده از كارت امتيازي متوازن    19
2-3-7-    کارت امتيازي متوازن در سازمان هاي دولتي و غيرانتفاعي    21

2-3-8-    گسترش كاركرد كيفيت    23
•    تبديل خواسته هاي مصرفكننده (تقاضاهاي مشتري) از محصول به مشخصه هاي كيفي در مرحله طراحي.    24
•    گسترش مشخصه هاي كيفي شناسايي شده در مرحله طراحي به ساير فرآيندها با استفاده از تعيين و برقراري نقاط كنترلي و بازرسي ” قبل” از شروع فرآيند.    24
2-3-9-    ماتريس خانه كيفيت HOQ    24
2-2-    پیشینه ای از ادبیات پژوهش    26
2-5-1-    پژوهشهای داخلی    27
2-5-2-    پژوهشهای خارجی    33
2-5-3-    جمعبندی پیشینه پژوهش    36

منابع و ماخذ    38
منابع فارسی    38
منابع لاتین    40

 

مبانی نظری سرمایه اجتماعی

مبانی نظری سرمایه اجتماعی کلمات کلیدی : دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی مبانی مفهومی و نظری سرمایه اجتماعی تاریخچه سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق در مورد سرمایه اجتماعی رفتن به سایت…

ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها

ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها جنگ رسانه‌ای علیه ایران نظام مقابله با جنگ نرم دشمن عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی عملیات روانی دشمن علیه جوانان راهبردهای مقابله با…

پاورپوینت حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی

پاورپوینت حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه در شرکتهای تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پاورپوینت حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پاورپوینت…

پروپوزال ارزیابی مقایسه ای وقف و حبس در حقوق ایران

پروپوزال ارزیابی مقایسه ای وقف و حبس در حقوق ایران نسبت میان حبس و وقف شباهتهای وقف و حبس تفاوت های وقف و حبس حبس در حقوق ایران وقف در حقوق ایران وقف و حبس در حقوق ایران پروپوزال تطبیق…

بررسی و تشریح حوزه های طرحواره های ناسازگار اولیه

بررسی و تشریح حوزه های طرحواره های ناسازگار اولیه کلمات کلیدی : ریشه تحولی طرحواره طرحواره های ناسازگار اولیه بیولوژی طرحواره های ناسازگار اولیه حوزه های طرحواره های ناسازگار اولیه انواع طرحواره های ناسازگار اولیه پایان نامه طرحواره های ناسازگار…

ابلاغ رای داور

ابلاغ رای داور رای داور تسایس داوری ابلاغ اوراق قضائی دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات حقوقی ابلاغ رای داور رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق…

نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن

نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی نخبگان علمی و عوامل موثر بر آن نتایج نظرسنجی نظام اخلاقی نخبگان علمی نتایج نظرسنجی نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی نتایج نظرسنجی عوامل مؤثر بر نظام اخلاقی نخبگان علمی نتایج نظرسنجی وضعیت اخلاق ورزی…

بررسی اختلاف زوجین در نوع عقد نکاح

بررسی اختلاف زوجین در نوع عقد نکاح کلمات کلیدی : تراضی در عقد تراضي في عقد البيع تراضی طرفین یعنی چه اصل حاکمیت اراده در حقوق ایران تعارض اراده ظاهری و باطنی اختلاف زوجین در نوع عقد تحلیل روانی اراده…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقص بینایی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقص بینایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقص بینایی مبانی نظری نقص بینایی پیشینه تحقیق نقص بینایی پیشینه داخلی نقص بینایی پیشینه خارجی نقص بینایی پیشینه پژوهش نقص بینایی پیشینه نظری نقص بینایی…

مدل پیشنهادی استاندارد SAML برای بهبود فرآیند احراز هویت

مدل پیشنهادی استاندارد SAML برای بهبود فرآیند احراز هویت بهبود فرآیند احراز هویت با استاندارد SAML امنیت اطلاعات در رایانش ابری چالش های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری doc مقاله امنیت در رایانش ابری مقاله کارشناسی ارشد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP مبانی نظری تکنولوژی Cloud ERP دانلود مبانی نظری تکنولوژی Cloud ERP پیشینه تحقیق تکنولوژی Cloud ERP ادبیات نظری تکنولوژی Cloud ERP فصل دوم پایان نامه تکنولوژی Cloud ERP مبانی نظری و پیشینه…

پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران WFCS

پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون و همکاران WFCS کلمات کلیدی : پرسشنامه تعارض کار خانواده پرسشنامه تعارض کار-خانواده کارلسون دانلود پرسشنامه تعارض کار-خانواده کارلسون پرسشنامه تعارض کار و خانواده پرسشنامه تعارض کار و خانواده کارلسون پرسشنامه تعارض کار و…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت زنجیره تامین

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت زنجیره تامین کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه داخلی مدیریت زنجیره تامین پیشینه خارجی مدیریت زنجیره تامین پیشینه پژوهش…

ترجمه فارسی فصل 5، 6 و 7 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر

ترجمه فارسی فصل 5، 6 و 7 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر ترجمه فارسی فصل 5، 6 و 7 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر رفتن به سایت اصلی ترجمه فارسی فصل 5، 6 و 7 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقابله یا سازگاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقابله یا سازگاری کلمات کلیدی : مبانی نظری مقابله یا سازگاری پیشینه تحقیق مقابله یا سازگاری پیشینه داخلی مقابله یا سازگاری پیشینه خارجی مقابله یا سازگاری پیشینه پژوهش مقابله یا سازگاری پیشینه نظری مقابله یا…

پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی

پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی کلمات کلیدی : پایان نامه خودکارآمدی عمومی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه در مورد خودکارآمدی پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی دانلود پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی پایان نامه در مورد خودکارآمدی تحصیلی پایان نامه درباره خودکارآمدی تحصیلی…

خشونت علیه زنان در ایران

خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران دانلود مقاله خشونت علیه زنان در ایران رفع خشونت علیه زنان رفتن به سایت اصلی خشونت علیه زنان در ایران   مقدمه خشونت علیه زنان تجلی نابرابری…

پاورپوینت داده کاوی (data Mining )

پاورپوینت داده کاوی (data Mining ) کلمات کلیدی : پاورپوینت داده کاوی تحقیق داده کاوی مقاله داده کاوی ، بررسی داده کاوی پاورپوینت بررسی داده کاوی پاورپوینت آشنایی داده کاوی آشنایی با داده کاوی داده کاوی +ppt داده کاوی powerpoin…

نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی

نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه های اجتماعی بر…

بررسی تأثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان با استفاده از مدل ترکیبی کانو و تحلیل شکاف

بررسی تأثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان با استفاده از مدل ترکیبی کانو و تحلیل شکاف بانک مدل کانو تحلیل شکاف کیفیت خدمات خدمات اکترونیکی تأثیر کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک تاثیر بانکداری الکترونیک بر رضایتمندی مشتریان دانلود مقالات…

تحلیل دینامیکی غیر خطی سکو های ثابت فلزی دریائی با استفاده از المان الیافی

تحلیل دینامیکی غیر خطی سکو های ثابت فلزی دریائی با استفاده از المان الیافی عضو قاب عضو مهاربندی تحلیل غیر خطی سکوهای ثابت فلزی دریائی المان تیر ستون پس کمانشی الیافی تحلیل دینامیکی غیر خطی سکو های ثابت فلزی دریائی…

بسته آموزشی کسب درآمد از اینترنت به سبک شاه کلید

بسته آموزشی کسب درآمد از اینترنت به سبک شاه کلید کسب درآمد از اینترنت کسب درآمد از اینترنت شاه کلید بسته ویژه کسب درآمد از اینترنت رفتن به سایت اصلی بسته آموزشی کسب درآمد از اینترنت به سبک شاه کلید…

پاورپوینت خلاقيت، نوآوري و كارآفريني

پاورپوینت خلاقيت، نوآوري و كارآفريني پاورپوینت خلاقيت، نوآوري و كارآفريني تحقیق خلاقيت، نوآوري و كارآفريني مقاله خلاقيت، نوآوري و كارآفريني بررسی خلاقيت، نوآوري و كارآفريني تعریف خلاقيت (Creativity) تعریف نوآوري(Innovation) تعریف کارآفرینی موانع نوآوري ويژگي هاي كارآفريني در بخش دولتي…

گزارش کار آموزی رشته کامپیوتر با عنوان شبکه و نگهداری از سخت افزار سیستم

گزارش کار آموزی رشته کامپیوتر با عنوان شبکه و نگهداری از سخت افزار سیستم هدف از برپاسازی شبکه چیست ؟ برای طراحی یک شبکه باید از کجا شروع کرد؟ مدلهای شبکه توپولوژی شبکه نگهداری از سخت افزار سیستم دانلود گزارش…

پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری(فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری(فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تحقیقات انتقادی حسابداری پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *