مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 93 صفحه کامل و جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 93 صفحه کامل و جامع

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه فعالیتهای ترفیع
مبانی نظری فعالیتهای ترفیع
پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع
پیشینه داخلی فعالیتهای ترفیع
پیشینه خارجی فعالیتهای ترفیع
پیشینه پژوهش فعالیتهای ترفیع
پیشینه نظری فعالیتهای ترفیع
ادبیات نظری فعالیتهای ترفیع
چارچوب نظری فعالیتهای ترفیع

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع می باشد. در بخش اول مبانی نظری فعالیتهای ترفیع تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع
بازاریابی از گذشته های دود کم و بیش در زندگی بشری نقش ایفا کرده اما با حرکت اقتصاد به سمت جهانی شدن و حکم فرمایی مشتری مداری بر نظام های اقتصادی، بازاریابی به ابزار انکارناپذیری برای موفقیت در روابط اقتصادی و بازرگانی جوامع کنونی تبدیل شده و برقراری ارتباطات موثر در جهت تحقق اهداف بازاریابی، از جمله دغدغه های اصلی و پایه ای مدیران سازمان ها به حساب می آید. دانشمندان بازاریابی برای برنامه ریزی و انجام امور مربوط به بازاریابی، اقدامات مربوط به آن را در قالب چهار عنصر (4Ps) طبقه بندی کرده اند. این عناصر که تشکیل دهنده ی آمیخته ی بازاریابی هستند عبارتند از: محصول، قیمت، توزیع و ترفیع. در میان این عناصر، برنامه هایی که برای ترفیع  سازمان و محصول انجام می شود از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است. بازاریابی از علم ارتباطات به عنوان ابزاری جهت تحقق اهداف ترفیعی خود استفاده می نماید (رضایی، 1389).

 

 

یکی از وظایف مهم در مدیریت بازاریابی، تعیین موثرترین ترکیب ترفیع می باشد. هرکدام از روش های ترفیع ویژگی های منحصر به فردی دارد که عامل تعیین کننده در انتخاب هریک محسوب می گردد. یک شرکت باید ابزارهای ارتباطی را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از عناصر ترفیعی به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. انتخاب روش های مناسب ارتباطی با توجه به موقعیت مخاطبان در بازار هدف صورت می گیرد. خرید، نتیجه ی یک فرآیند طولانی تصمیم گیری مصرف کننده است. برقرار کننده ی یک ارتباط بازاریابی باید بداند مخاطبان هدف او اکنون در چه موقعیتی قرار دارند و او می خواهد آنها را به کجا منتقل نماید (صمدی، 1387). 

 

 

مدیران سازمان های امروزی با درنظر گرفتن عواملی چند، مانند رقابت حاکم بر بازار، ویژگی محصولات و سازمانشان، ویژگی های مشتریان هدف و غیره، به تهیه و ترکیب خاصی از شیوه های برقراری ارتباط که شامل: تبلیغات ، پیشبرد فروش ، روابط عمومی ، فروشندگی شخصی  و بازاریابی مستقیم  است، اقدام می کنند. ترکیب فوق که برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بازار هدف تهیه می شود، آمیخته ی ترفیع  نامیده می شوند. هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع متاثر از عوامل مختلفی است که نقش اساسی در تدوین موثر این آمیخته دارند. ضمن اینکه هر کدام از عناصر آمیخته ی ترفیع ویژگی هایی دارند که آنها را برای ترفیع در صنایع خاصی موثرتر می نمایاند. در حقیقت در هر صنعت خاص، باید با توجه به ویژگی های آن صنعت و خصوصیات هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع به تهیه و تدوین آمیخته پرداخت (رضایی، 1389).

 

 

ترفیع یه مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که بنگاه ها انجام می دهند تا بتوانند در مورد ارزش و مطلوبیت محصول اطلاعات خوبی به خریداران بدهند، به طوری که از بین محصولات موجود در صنعت، محصول ارایه شده ی ایشان را بخرند. آمیخته ی ترفیع بازاریابی مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف درهم می آمیزند. یک کسب و کار کوچک و متوسط باید ابزارهای ترفیع را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از این عناصر به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. از این رو ترفیع عبارت است از: مجموعه فعالیت های اطلاع رسانی، ترغیب، یادآوری و اثرگذاری. آمیخته ی مرسوم ترفیع بازاریابی، مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف ترکیب می کنند. از این رو برنامه ترفیع، ترکیب ویژه ای از تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم است که شرکت بدان وسیله با آگاهی و جذب مشتری به اهداف خود از جمله افزایش فروش محصولات خود نایل می شود (رضوانی و خرمشاهی، 1390).

 

 

• تبلیغات
از مهمترین اجزای آمیخته مرسوم ترفیع است که نقش بسیار مهمی را در سیاست ها و استراتژی های بازاریابی شرکت نظیر ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و تغییر ذهنیت مخاطبان نسبت به شرکت ایفا می کند. تبلیغات مقدمات معرفی و آشنایی با شرکت و محصولات آن را فراهم می آورد. به گونه ای که تنظیم نوع تبلیغات، زمانبندی، تعدد آن، مضمون و اینکه از چه رسانه ای این پیام انتقال یابد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. رسانه های تبلیغاتی عبارتند از: تلویزیون، رادیو، مطبوعات، تابلوهای تبلیغاتی و پست (Pratkanis and Aronson, 2001).

• روابط عمومی
عبارت است از کسب نام و اعتبار مناسب و ایجاد تصویر ذهنی مطلوب برای شرکت. روابط عمومی برای ایجاد آگاهی و رجحان در مشتری از توان خوبی برخوردار بوده و مستلزم تعیین اهداف، انتخاب پیام های روابط عمومی و وسیله ی ناقل پیام، اجرای برنامه ی روابط عمومی و ارزیابی نتایج آن است. روابط عمومی بیشتر در قالب سخنرانی ها، تعیین شماره های خاص برای مشتریان جهت اعلام نظرات و انتقادات (صدای مشتری در سازمان)، تعیین واحد خدمات پس از فروش و غیره، قابل بحث و بررسی است. ابزارهای روابط عمومی عبارتند از: نشر مقالات علمی در رابطه با کالا و خدمات مورد نظر، کنفرانس های خبری و برگزاری سمینارها، چاپ نشریات، پوستر و بروشور، انجام امور خیریه و مناسبت های اجتماعی (Sandberg, 2006).

• پیشبرد فروش
روش هایی همچون ارایه ی جوایز، هدایای تبلیغاتی، کارت های تخفیف، نمایش محصولات در ویترین، قرعه کشی، نمونه کالا، شرکت در نمایشگاه ها، سیستم کدینگ مشتری، اعطای جوایز به نیروهای فروش، اشانتیون و غیره، از این قبیلند. پیشبرد فروش، انگیزه های بیشتری را برای نیروی فروش، توزیع کنندگان و مشتریان نهایی ایجاد می کند (Belch and Belch, 2004).

• فروش شخصی
به طرز برخورد و شخصیت فردی، ویژگی های کاری و تخصص فروشنده در ارایه ی محصولی خاص ابزار فروش شخصی می گویند که می تواند به شکل فروش حضوری یا تلفنی باشد. فروش شخصی روش انعطاف پذیری است که فروشنده به طور مداوم واکنش ها و بازخوردهای خریدار را درک می کند و در شیوه های فروشش تغییراتی ایجاد می نماید (Pratkanis and Aronson, 2001).

• بازاریابی مستقیم
یکی از ابزارهای موجود در این روش، با عنوان بازاریابی تلفنی مطرح است. در این شیوه، تعدد تماس ها، طول مدت تماس ها، تجربیات قبلی در تماس با مشتریان، تخصص فرد ارایه دهنده خدمات از طریق تلفن بسیار حایز اهمیت است. بازاریابی از طریق پست الکترونیک و بازاریابی شبکه ای نیز در این دسته می توانند قرار گیرند. همچنین وب سایت یک رسانه به معنای واقعی مفهموم پیشبرد است. تاثیر روانی، انگیزشی و ارتباطی وب سایت است که می تواند عامل اصلی جذب و حفظ مشتریان اینترنتی باشد. بازاریابی مستقیم، شیوه ی موثری برای کسب و کارهای کوچک به شمار می رود زیراکه به صاحبان بنگاه ها اجازه می دهد که پاسخ های مستقیم بیشتری را از مشتریان دریافت کرده، بازار هدف را به گونه بهتری نشانه گیری کنند و محصول را بدون قرار گرفتن در فرآیند عریض و طویل و پرهزینه کانال های سنتی به فروش برسانند. شیوه های مورد استفاده در بازاریابی مستقیم عبارتند از: بازاریابی تلویزونی، بازاریابی از طریق کاتالوگ، بازاریابی از طریق پست، بازاریابی از راه دور (بازاریابی تلفنی)، فروش از طریق پست الکترونیک و فروش با کمک نمابر (Wilkinson, 2007).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 2

بخش اول: ادبیات پژوهش فعالیتهای ترفیع 5
2-2-1) تعریف ترفیع 6
• تبلیغات 8
• روابط عمومی 9
• فروش شخصی 10
• بازاریابی مستقیم 10
2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 11
• ارتباطات شفاهی 11
• بازاریابی پارتیزانی 12
• بازاریابی الکترونیکی 13
• بازاریابی از طریق تلفن همراه 13
• بازاریابی ویروسی 13
جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 14
2-2-3) تعریف تبلیغات 16
تبلیغات مستقیم 20
2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 21
2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 23
3) جارچی های شهر 23
2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 24
2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 27
2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 31
2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 42
2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 44
2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 50
2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 50
2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 52
2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 53
2-2-4) فعالیت های پیشبرد فروش 55
2-2-4-1) انواع پیشبرد فروش مصرف کننده 57
2-2-4-2) اهداف پیشبرد فروش 57
2-2-4-3) مزایای پیشبرد فروش 58
2-2-4-4) ابزارهای پیشبرد فروش مصرف کننده 60
2-2-4-5) آینده ی پیشبرد فروش 66

بخش دوم:پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 68
فهرست منابع و مآخذ: 81
منابع لاتین: 87

 

ارزیابی استراتژی های محوری سازمان رسانه ای « VOA » براساس کارت امتیاز متوازن(BSC )

ارزیابی استراتژی های محوری سازمان رسانه ای « VOA » براساس کارت امتیاز متوازن(BSC ) ارزیابی عملکرد VOA استراتژی های VOA اهداف VOA کارت امتیازی متوازن BSC ارزیابی متوازن Balanced Score Card مدل ارزیابی متوازن دانلود ارزیابی استراتژی های محوری…

مبانی نظری بررسی رابطه سیاستهای ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی و تمایل به ترک شغل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان

مبانی نظری بررسی رابطه سیاستهای ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی و تمایل به ترک شغل کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رضايت شغلي تمایل به ترک شغل ارزیابی عملکرد کارکنان سیاست های ارزیابی عملکرد ادراك كاركنان از سیاست های ارزیابی عملکرد…

مقاله رشته معماری با عنوان نقاشی روی شیشه (ویترای)

مقاله رشته معماری با عنوان نقاشی روی شیشه (ویترای) ویترای شیشه کاری منقوش نقاشی روی شیشه تاریخچه ویترای در ایران سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

پروتکل درمانی آموزش تحمل پریشانی مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک

پروتکل درمانی آموزش تحمل پریشانی مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل درمانی آموزش تحمل پریشانی پروتکل درمانی رفتار درمانی دیالکتیک پروتکل گروه درمانی آموزش تحمل پریشانی…

پاورپوینت مدیریت خلاقیت

پاورپوینت مدیریت خلاقیت پاورپوینت مدیریت خلاقیت تحقیق مدیریت خلاقیت اهميت و ضرورت خلاقيت اهميت خلاقيت از جنبه كلي و عمومي اهميت خلاقيت از جنبه فردي اهميت خلاقيت از جنبه سازماني تعريف خلاقيت تعريف نوآوري تفاوت خلاقيت و نوآوري نظريه هاي…

پاورپوینت آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف

پاورپوینت آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف پاورپوینت با موضوع آشنایی با مبانی و اصول استانداردها و الگوهای مصرف اصلاح الگوی مصرف اهميت و ضرورت توجه به استانداردها و الگوهاي مصرف استانداردسازی(standarization) ديدگاههاي متفاوت درباره مصرف مقايسه…

مبانی نظری مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

مبانی نظری مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق مبانی نظری erp مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی مبانی نظری پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی ERP در صنعت تولید…

بررسی و تشریح دیدگاه های متفاوت درمورد سلامت روان و عوامل موثر بر آن

بررسی و تشریح دیدگاه های متفاوت درمورد سلامت روان و عوامل موثر بر آن سلامت روانی نظریه های سلامت روانی عوامل تاثیر گذار بر سلامت روانی بررسی مفاهیم مشابه سلامت روانی دیدگاه های مختلف درباره سلامت روان عوامل تاثیر گذار…

طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان

طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان ناجا پایان نامه مدیریت استراتژیک منابع انسانی پایان نامه طراحی استراتژی های منابع انسانی در…

سیستم حسابداری

سیستم حسابداری سیستم حسابداری اطلاعات مالی صورتهای مالی بورس اوراق بهادار دانلود پایان نامه سیستم حسابداری دانلود پایان نامه رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته حسابداری با عنوان سیستم حسابداری   چكیده :    حاصل سیستم…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما 233 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما 233 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فمینیسم در سینما دانلود مبانی نظری فمینیسم در سینما پیشینه تحقیق فمینیسم در سینما ادبیات نظری فمینیسم در سینما فصل دوم پایان نامه فمینیسم در…

تأثیر بازخورد استنباطی بر روی دقت و روانی بیان زبان آموزان ایرانی سطح متوسط

تأثیر بازخورد استنباطی بر روی دقت و روانی بیان زبان آموزان ایرانی سطح متوسط پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی زبانهای خارجه آموزش زبان بازخورد دقت و روانی بیان زبان آموزان ایرانی زبان آموزان ایرانی سطح متوسط fluency accuracy feedback…

روابط بین الملل و روابط عمومی

روابط بین الملل و روابط عمومی نظام بین الملل روابط بین الملل روابط عمومی در عصر جهانی شدن دانلود مقاله روابط بین الملل و روابط عمومی نقش روابط عمومی سیاسی در ارتباطات بین الملل نقش روابط عمومی در دیپلماسی عمومی…

پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی

پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی خواص سنگها سنگهای تزئینی سنگهای قیمتی تجارت جهانی سنگ فن آوری های استخراج سنگها حوزه های کاربردی و بازارهای سنگ پایان نامه کارشناسی معدن با عنوان سنگهای تزئینی سیستم همکاری در فروش…

پاورپوینت شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی

پاورپوینت شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی تحلیل فریدمن تحلیل عاملی اکتشافی سیستم اطلاعات اجرایی شركت صنایع تجهیزاتی نفت مدیریت اثر بخش سیستم‌های اطلاعاتی اجرایی سیستم EIS پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی شناسایی عوامل…

پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با مشتری ازطریق قضاوت بیماران تحت درمان

پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با مشتری ازطریق قضاوت بیماران تحت درمان پرسشنامه crm پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه قضاوت بیماران تحت درمان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی مدیریت ارتباط با…

پاورپوینت نظریات ساخت و شکل توسعه سکونتگاهها

پاورپوینت نظریات ساخت و شکل توسعه سکونتگاهها کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریات ساخت و شکل توسعه سکونتگاهها نظریات ساخت و شکل توسعه سکونتگاهها ساخت و شکل توسعه سکونتگاهها نظریات ساخت شهر نظریات فرم شهر انواع شكل شهر شهر اسلامی یا…

مطالعه تطبیقی دفاع مشروع در قانون مجازات اسلامی و دیدگاه فقها

مطالعه تطبیقی دفاع مشروع در قانون مجازات اسلامی و دیدگاه فقها پیشینه و تاریخچه دفاع مشروع دفاع مشروع در حقوق جزایی ایران دفاع مشروع در حقوق ایران دفاع مشروع در فقه دفاع مشروع در قانون مجازات اسلامی نگاهی به دفاع…

پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی

پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی دانلود پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی نگاه تاریخی به مدیریت ریسک تلاش های انجام شده در راستای ارتقاء اصول مدیریت ریسک انجمن ریسک و بیمه آمریکا (ARIA)…

بررسی سوء مصرف مواد و رویکردهای درمانی وابستگی به مواد

بررسی سوء مصرف مواد و رویکردهای درمانی وابستگی به مواد کلمات کلیدی : مصرف مواد در ایران  مبنای نظری وابستگی به مواد نظریه های وابستگی به مواد عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد رویکردها ی درمانی وابستگی به مواد پایان…

طراحی کنترل کننده مد لغزشی و کاربرد آن در سیستمهای آشوب

طراحی کنترل کننده مد لغزشی و کاربرد آن در سیستمهای آشوب پدیده چترینگ همزمان سازی سیستمهای آشوب کنترل کننده مد لغزشی طراحی کنترل کننده مد لغزشی همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هویت اجتماعی زنان

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه هویت اجتماعی زنان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت اجتماعی زنان مبانی نظری هویت اجتماعی زنان پیشینه تحقیق هویت اجتماعی زنان پیشینه داخلی هویت اجتماعی زنان پیشینه خارجی هویت اجتماعی زنان…

حسابداری مالی

حسابداری مالی دانلود مقاله حسابداری مالی عملیات مالی کنترل داخلی دانلود مقاله پروژه مالی سرفصل های حسابداری مالی تعریف عملیات مالی و ثبت آن شناسایی سود و بستن حسابها نحوه نگهداری موجودیهای کالا و روش ارزیابی آن دانلود مقاله حسابداری…

جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ

جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ رفتن به سایت اصلی جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ به تعداد 30 صفحه pdf جزوه دستنویس دانشجو از مباحث کلاس شامل مباحث کلیات لیبرالیسم…

گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر با عنوان پایگاه داده اکسس

گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر با عنوان پایگاه داده اکسس دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر با عنوان پایگاه داده اکسس دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر دانلود کارآموزی رشته کامپیوتر خرید گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر انجام گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر سیستم همکاری…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *