مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری 63 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی یادگیری
مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه داخلی فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه خارجی فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه پژوهش فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه نظری فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری
چارچوب نظری فرآیند یاددهی یادگیری

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری عنوان این نوشتار است.

 

 

فرایند یاددهی – یادگیری 
در عصر انفجار اطلاعات تأكید بر فرایند یاددهی – یادگیری در تمام حیطه ها ضروری است.  (شواخی و همکاران ، 1386)یادگیری و جریان آن،  یكی از اركان اصلی برنامه تربیتی است.  یادگیری اساس رفتار افراد را تشكیل می دهد.  از طریق یادگیری،  فرد با محیط خود آشنا می شود.  در گذشته تدریس از دیدگاه عده ای از متخصصان تعلیم و تربیت به معنی انتقال معلومات بود.  حال آن كه صاحب نظران جدید تعلیم و تربیت بر این باورند كه معلم باید راه و روش دانستن را به دانش آموزان بیاموزد و به انتقال فرمول ها و معلومات اكتفا نكند.  امروزه نمی توان گفت روشی را كه روز نخست معلم انتخاب می كند باید همواره ثابت بماند زیرا گذشت زمان ایجاد تغییراتی را در این روش الزام آور می سازد. 

 

 

 

 

 هم چنین نمی توان گفت:

 صرف مطالعه كتبی برای معلم خوب شدن كافی است زیرا تجربه بزرگترین آموزگار و پشتیبان انسان است اما در هر صورت چون هدف معلم ارایه هر چه بهتر و بیش تر مطلب به شاگردان است لذا تقریباً همه معلمان تلاش می كنند فضایی در كلاس ایجاد كنند كه برای تمام اعضای آن دوستانه و آموزنده باشد.  جان دیویی،  تأكید بسیاری بر تجربه فرا گیرنده در جریان یادگیری دارد و می گوید: دانش آموز موجودی فعال و كنش گر است كه در محیط خود دخالت می كند و با آن عمل متقابل انجام می دهد.  دانش آموز از طریق فعالیت های خود می آموزد و ذهن خود را از طریق رفتاری كه در آن مشاركت دارد می سازد.  به نظر دیویی وظیفه معلم راهنمایی فكری است و معلم باید عادت كند تفكر را در دانش آموزان پدید آورد.  ژان پیاژه از جمله كسانی است كه بیش از همه به اهمیت روش های فعال پی برد و به كار گیری آنها را توصیه كرد.

 

 

 

 

  او در نوشته های خود همواره بر فعالیت فرا گیرنده در جریان یادگیری تأكید دارد و می گوید:
 وقتی دانش آموز فعال نباشد،  یعنی در وضعیت كنش پذیر قرار داشته باشد،  به صرف شنیدن سخن دیگران چیزی یاد نمی گیرد؛ شناخت هایی كه فرد بدان ها نایل می شود،  حاصل درون سازی فعال اشیاء است  .  جروم برونر (1996) ابداع كننده روش آموزش اكتشافی است.  معتقد است: “قرار دادن پاسخ مستقیم در اختیار دانش آموزان آنان را به كتاب و متن فعلی متكی می كند و موجب می شود ازخود كوشش نشان ندهند.  در نتیجه آنان از یادگیری رضایت خاطر به دست نمی آورند و انگیزه های یادگیری در آنها ضعیف می شود” البته باید خاطر نشان كرد كه هیچ یك از روشهای تدریس به خودی خود خوب یا بد نیستند.  بلكه نحوه و شرایط استفاده از آنها موجب قوت یا ضعف شان می شود.  بروس جویس (2004) در این باره می گوید: دانش آموزان بخش مهمی از محیط یادگیری را شامل می شوند و واكنش های متفاوت نسبت به مدل های گوناگون از خود نشان می دهند.  ساختار شخصیت،  استعداد،  توانایی های ذاتی و آموخته های پیشین دانش آموزان ،  موجب شكل گیری سبك های مختلف یادگیری می شود.  (حسن زاده و همکاران ، 1391)

 

 

 

همچنین اتكینسون و فلیر  رویكردهای یاد دهی – یادگیری را در چهار نوع رویكرد اكتشافی،  رویكرد انتقالی،  رویكرد فرایندی و رویكرد تعاملی قرار داده اند كه به اختصار بیان می شوند.  

رویكرد یاد دهی – یادگیری اكتشافی: در این رویكرد به فراگیران اجازه داده می شود كه خودشان جواب پرسش ها را كشف كنند و بر به كارگیری جدی مواد و وسائل توسط فراگیران تأكید می كند.  

رویكرد یاد دهی – یادگیری انتقالی: این رویكرد بدون درگیر كردن جدی فراگیران در فرایند یادگیری،  پاسخ بیش تر پرسش ها به آنان گفته می شود و دانش آموزان پذیرای اطلاعاتی هستند كه توسط معلم به آنان ارائه می شود.

رویكرد یاد دهی – یادگیری فرایندی: در این رویكرد فراگیر در یادگیری فعالانه شركت دارد.  رویكرد فرایندی به طور عمده بر مهارت هایی مانند مشاهده،  برقراری ارتباط و طبقه بندی تأكید دارد. 

رویكرد یاد دهی – یادگیری تعاملی: این رویكرد به عنوان تركیبی از اجزاء هر یك از رویكردهای قبل در یك چهارچوب است.  در این رویكرد معلم فعالانه در جهت آگاهی یافتن از آنچه كه فراگیران قبلاً فهمیده اند تلاش می كند و آنگاه آنان را به پرسیدن پرسش های علمی تشویق می كند.  (شواخی و همکاران ،  1386)

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2- 1- مقدمه 26
2-2-2- مهارت اعضای هیئت  علمی در فرایند یاددهی – یادگیری 60
2-2-2-1- -فرایند یاددهی – یادگیری 60
2-2-2-2-تعریف تدریس 62
2-2-2-3- الگوی تدریس 63
2-2-2-4-مهارت های تدریس 66
2-2-2-5-  طبقه بندی تدریس 68
2-2-2-6- رویکردهای تدریس 72
2-2-2-7-کیفیت تدریس 76
2-2-2-8- چرخه یادگیری 80
2-2-2-9- مهارت اعضای هیات  علمی در چرخه یادگیری 81
2-2-2-9-1- چرخه یادگیری سه گانه 81
2-2-2-9-2-چرخه یادگیری چهارگانه 81
2-2-2-9-3- چرخه یادگیری پنج گانه 82
2-2-2-9-4-چرخه یادگیری هفت گانه 83
2-4-3-پژوهش ها در رابطه با مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی یادگیری 125
2-4-2-1-پژوهش های خارجی 123
2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 124
منابع

پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه اتوبوس

پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه اتوبوس پاورپوینت تحلیل و بررسی ایستگاه اتوبوس تحلیل و بررسی ایستگاه اتوبوس بررسی ایستگاه اتوبوس مقاله ایستگاه اتوبوس تحقیق نقد و بررسی ایستگاه اتوبوس مطالعات ترافيك و حمل و نقل انواع فضاهاي شهري وسلسله مراتب…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و مولفه های آن

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش هیجانی و مولفه های آن مبانی نظری هوش هیجانی دانلود مبانی نظری هوش هیجانی پیشینه تحقیق هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش…

پاورپوینت آشنایی با کتابخانه دیجیتالی بین المللی کودکان

پاورپوینت آشنایی با کتابخانه دیجیتالی بین المللی کودکان کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با کتابخانه دیجیتالی بین المللی کودکان تحقیق آشنایی با کتابخانه دیجیتالی بین المللی کودکان آشنایی با کتابخانه دیجیتالی بین المللی کودکان بررسی آشنایی با کتابخانه دیجیتالی بین…

آثار اعتراض به رای داوری در کنوانسیون های بین‌المللی و حقوق داخلی کشورها

آثار اعتراض به رای داوری در کنوانسیون های بین‌المللی و حقوق داخلی کشورها اعتراض به رای داوری آثار اعتراض به رای داوری رویه داوری‌های تجاری بین‌المللی آثار اعتراض به رای داوری در حقوق ایران آثار اعتراض به رای داوری در…

کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها

کارکردها و ضرورت وجود فن بازار و تفاوت آن با سایر بازارها تعریف فن بازار انواع فن بازار فن بازار در ایران ضرورت وجود فن بازار تفاوت فن بازار با سایر بازارها مدل های پیاده سازی فن بازار عوامل موثر…

پاورپوینت استراتژي های بازاريابي

پاورپوینت استراتژي های بازاريابي کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژي بازاريابي تحقیق استراتژي بازاريابي استراتژي بازاريابي تعریف استراتژی بازاریابی مکاتب مدیریت استراتژیک و استراتژی بازاریابی سطوح استراتژی انواع طبقه بندی های استراتژی بازاریابی چهار تیپ استراتژیک مایلز و اسنو استراتژی های…

پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر

پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر تعریف فرهنگ تعریف جامع فرهنگ فرهنگ سازمانی مفهوم فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ ویژگیهای فرهنگ سازمانی عوامل و اجزاء فرهنگ سازمانی انواع فرهنگ سازمانی ارتباط با مشتری تعریف ارتباط ادراک هاي…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات موبایلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات موبایلی کلمات کلیدی : مبانی نظری تبلیغات موبایلی ادبیات نظری تبلیغات موبایلی چارچوب نظری تبلیغات موبایلی فصل دوم پایان نامه تبلیغات موبایلی دانلود مبانی نظری تبلیغات موبایلی پیشینه تبلیغات موبایلی پیشینه تحقیق تبلیغات موبایلی…

کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل

کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل رفتن به سایت اصلی کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم+حل المسائل فایل اول : جزوه دست نویس کلاسی دانشجو با…

پروپوزال ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری

پروپوزال ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری پروپوزال…

پرسشنامه ارزیابی علل موثر بر وفاداری مشتریان صنعت هواپیمایی

پرسشنامه ارزیابی علل موثر بر وفاداری مشتریان صنعت هواپیمایی پرسشنامه وفاداری مشتری پرسشنامه علل موثر بر وفاداری مشتری پرسشنامه وفاداری مشتریان هواپیما دانلود پرسشنامه وفاداری مشتریان هواپیما پرسشنامه استاندارد وفاداری مشتریان هواپیما پرسشنامه علل موثر بر وفاداری مشتری صنعت هواپیمایی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزش شغلی کارکنان

ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزش شغلی کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان دانلود پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی…

ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی

ارزیابی دین ورزی جوانان حوزوی و دانشگاهی دینداری جوانان پایبندی به دین دانلود پایان نامه نگرش جوانان به دین دین ورزی جوانان دانلود پایان نامه پایبندی به دین در دانشجویان پایبندی مذهبی دانشجویان دانلود پایان نامه دین ورزی جوانان دانشگاهی…

پاورپوینت استاندارد شماره 16 (آثار تغییر در نرخ ارز)

پاورپوینت استاندارد شماره 16 (آثار تغییر در نرخ ارز) پاورپوینت استاندارد شماره 16 (آثار تغییر در نرخ ارز) پاورپوینت استاندارد شماره 16 پاورپوینت آثار تغییر در نرخ ارز آثار تغییر در نرخ ارز تغییر در نرخ ارز نرخ ارز تحقیق…

پروژه کارآموزی رشته مکانیک با عنوان سیستم تعلیق زانتیا

پروژه کارآموزی رشته مکانیک با عنوان سیستم تعلیق زانتیا صنعت خودرو سیستم تعلیق زانتیا سیستم فرمان هیدرولیک دانلود پروژه کارآموزی رشته مکانیک دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک دانلود گزارش کارآموزی مکانیک خرید گزارش کارآموزی رشته مکانیک فروش گزارش کارآموزی رشته…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازه بهزیستی 47 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازه بهزیستی 47 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازه بهزیستی مبانی نظری سازه بهزیستی پیشینه تحقیق سازه بهزیستی پیشینه داخلی سازه بهزیستی پیشینه خارجی سازه بهزیستی پیشینه پژوهش سازه بهزیستی پیشینه نظری…

دانلود پایان نامه سنسور( 160 صفحه)

دانلود پایان نامه سنسور( 160 صفحه) سنسورهای اثر هال دانلود پایان نامه سنسور سنسورهای دما سنسورهای فشار مکانیزم کار سنسورها دانلود پایان نامه حسگر دانلود پروژه سنسور دانلود پروژه حسگر دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه رشته برق رفتن…

نقد دلايل نظريه لزوم قطعى ثمن و ارائه علل نظريه كفايت قابليت تعيين ثمن

نقد دلايل نظريه لزوم قطعى ثمن و ارائه علل نظريه كفايت قابليت تعيين ثمن ثمن در عقد بیع عقد بیع با ثمن شناور پایان نامه بیع با ثمن شناور عدم تعیین ثمن در بیع اعتبار بیع با ثمن شناور اعتبار…

پاورپوینت تأثیر محیط گرم بر فعالیت های ورزشی

پاورپوینت تأثیر محیط گرم بر فعالیت های ورزشی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت تأثیر محیط گرم بر فعالیت های ورزشی تأثیر محیط گرم بر فعالیت های ورزشی ما چگونه تغییر دمای بدن را حس می کنیم بافت هایی که باعث…

پاورپوینت روشهای تأمین منابع مالی

پاورپوینت روشهای تأمین منابع مالی کلمات کلیدی : پاورپوینت روشهای تأمین منابع مالی تحقیق روشهای تأمین منابع مالی تعريف تامين مالي انواع روش‌های تامین مالی ابزارهای تامین مالی منابع مالی انواع روش‌های تامین مالی داخلی انواع روش‌های تامین مالی خارجی…

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی

پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی بررسی پاورپوینت استراتژی های مدیریت منابع انسانی تحلیل استراتژی های مدیریت منابع انسانی پاورپوینت استراتژی های منابع انسانی تحقیق استراتژی های مدیریت منابع انسانی رفتن…

وضعیت حقوقی عقد نکاح در صورت اختلاف زوجین در مورد نوع عقد نکاح و شرایط آن

وضعیت حقوقی عقد نکاح در صورت اختلاف زوجین در مورد نوع عقد نکاح و شرایط آن کلمات کلیدی : عقد نکاح در فقه پایان نامه عقد نکاح وضعیت حقوقی عقد نکاح عقد نکاح و شرایط آن عقد نکاح از نظر…

ماهیت و توصیف اختلال هراس خاص و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن

ماهیت و توصیف اختلال هراس خاص و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن کلمات کلیدی : اختلال هراس خاص علایم اختلال هراس خاص شیوع اختلال هراس خاص تشخیص اختلال هراس خاص پایان نامه اختلال هراس خاص طبقه بندی اختلال های اضطرابی…

مبانی نظری بررسی وضعیت اعتباری دریافت کنندگان تسهیلات و تصمیم گیری براساس آن برای پرداخت تسهیلات به مشتریان

مبانی نظری بررسی وضعیت اعتباری دریافت کنندگان تسهیلات و تصمیم گیری براساس آن برای پرداخت تسهیلات به مشتریان مدیریت ریسک اعتباری شاخص های انتخاب متقاضیان معتبر تسهیلات اعتباری پارامترهای موثر در انتخاب متقاضیان معتبر تسهیلات اعتباری کاهش احتمال عدم باز…

مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد مالی شرکتها ارزیابی عملکرد مالی با رویکرد فازی ارزیابی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *