مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

عوامل مؤثر بر نرخ مشارکت نیروی کار در بازار کار ایران

عوامل مؤثر بر نرخ مشارکت نیروی کار در بازار کار ایران مدل لوجیت عرضه نیروی کار نرخ مشارکت نیروی کار عوامل مؤثر بر نرخ مشارکت نیروی کار در بازار کار ایران دانلود مقالات رشته اقتصاد مشارکت در بازار دانلود مقالات…

بررسی و تشریح انواع سامانه کنترل صنعتی

بررسی و تشریح انواع سامانه کنترل صنعتی بررسی ساختار و نحوه عملکرد سیستم های کنترل صنعتی سیستم های کنترل صنعتی عملکرد سیستم های کنترل صنعتی ساختار سیستم های کنترل صنعتی بررسی و تشریح انواع سامانه کنترل صنعتی سیستمهای کنترل دانلود…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه میل به طلاق

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه میل به طلاق کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه میل به طلاق مبانی نظری میل به طلاق پیشینه تحقیق میل به طلاق پیشینه داخلی میل به طلاق پیشینه خارجی میل به طلاق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تعهد سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری نظریه های تعهد سازمانی پیشینه تحقیق نظریه های تعهد سازمانی پیشینه داخلی نظریه های تعهد سازمانی پیشینه خارجی نظریه های تعهد سازمانی پیشینه پژوهش نظریه های…

سیستم فرمان الكتریكی ESP

سیستم فرمان الكتریكی ESP سیستم فرمان فرمانهای الكتریكی عملكرد سیستم فرمان سیستم های ایمنی فرمان سیستم فرمان الكتریكی ESP دانلود مقالات مهندسی مکانیک خودرو دانلود مقالات مکانیک خودرو رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک خودرو سیستم فرمان الكتریكی…

پاورپوینت زمان بندی سرعت ( ویژه ارائه کلاسی درس علم تمرین)

پاورپوینت زمان بندی سرعت ( ویژه ارائه کلاسی درس علم تمرین) کلمات کلیدی : پاورپوینت زمان بندی سرعت زمان بندی سرعت تحقیق زمان بندی سرعت بررسی زمان بندی سرعت الگوي تمرين سرعت براي دوره پيش از بلوغ هدف تمرينات سرعتي…

صنایع غذایی در كارخانه سیب زمینی پریس با عنوان سیب زمینی

صنایع غذایی در كارخانه سیب زمینی پریس با عنوان سیب زمینی سیب زمینی صنایع غذایی سیب زمینی سوخاری آزمایشات کنترل کیفیت سیب زمینی دانلود گزارش كارآموزی صنایع غذایی در كارخانه سیب زمینی پریس با عنوان سیب زمینی دانلود گزارش كارآموزی…

پاورپوینت بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي

پاورپوینت بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي تحقیق بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي فناوري هاي نوين در صنايع غذايي…

پروپوزال نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه

پروپوزال نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه کلمات کلیدی : خودکارآمدی کارآفرینانه قصد کارآفرینی دانشجویان تقویت قصد کارآفرینی دانشجویان خودکارآمدی کارآفرینانه دانشجویان تاثیر خودکارآمدی بر قصد کارآفرینی پروپوزال خودکارآمدی کارآفرینانه پروپوزال قصد کارآفرینی دانشجویان تاثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر تقویت قصد کارآفرینی…

طراحی سیستمی نظام مند جهت بهبود وضعیت مدیریت پروژه در سازمان های پروژه ای و بر اساس استاندارد PMBOK

طراحی سیستمی نظام مند جهت بهبود وضعیت مدیریت پروژه در سازمان های پروژه ای و بر اساس استاندارد PMBOK مدیریت پروژه نمودار گردش کار استاندارد PMBOK حوزه های مدیریت پروژه طراحی سیستمی نظام مند سازمان های پروژه ای بهبود وضعیت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش رقابتی 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش رقابتی 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش رقابتی مبانی نظری هوش رقابتی پیشینه تحقیق هوش رقابتی پیشینه داخلی هوش رقابتی پیشینه خارجی هوش رقابتی پیشینه پژوهش هوش رقابتی پیشینه نظری…

پایان نامه تشریح اموال منقول و غیر منقول

پایان نامه تشریح اموال منقول و غیر منقول کلمات کلیدی : انواع اموال منقول انواع اموال منقول پایان نامه اموال غیر منقول پایان نامه اموال غیر منقول اموال و تقسیم بندی های آن تقسیم بندی های اموال در حقوق رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب کودکان 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب کودکان 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب کودکان مبانی نظری اضطراب کودکان پیشینه تحقیق اضطراب کودکان پیشینه داخلی اضطراب کودکان پیشینه خارجی اضطراب کودکان پیشینه پژوهش اضطراب کودکان پیشینه نظری…

پاورپوینت انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی

پاورپوینت انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی بررسی انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی تحقیق انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی تحلیل انتخاب یک سیستم اطلاعات جغرافیایی مقاله انتخاب یک سیستم اطلاعات…

ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی بر ابعاد ساختار سازمانی

ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی بر ابعاد ساختار سازمانی کاربرد فناوریهای اطلاعاتی در سازمان تاثیرات فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیرات کاربرد فناوری اطلاعات بر ابعاد ساختار سازمانی تاثیرات فناوری اطلاعات بر ابعاد ساختار سازمانی ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی…

رویکردهای روانشناسانه و جامعه شناسانه به هویت و هویت دینی افراد

رویکردهای روانشناسانه و جامعه شناسانه به هویت و هویت دینی افراد کلمات کلیدی : ابعاد هویت دینی انواع هویت دینی هویت ملی و دینی جوانان عناصر هویت دینی مفهوم هویت دینی پایان نامه هویت دینی رویکرد روانشناسانه به هویت دینی…

مبانی نظری مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران

مبانی نظری مدل بومی برای شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران توسعه پايدار ابعاد توسعه پايدار خط مشی گذاری زیست محیطی نگرش بومی خط مشی گذاری زیست محیطی شکل گیری سیاست های زیست محیطی ایران الگو سیاست های زیست…

دانلودكارآموزي عمران 40 ص

دانلودكارآموزي عمران 40 ص کلمات کلیدی : دانلودكارآموزي عمران 40 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : كارآموزي عمران 40 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 26 حجم : 3 مگابایت گزارش کارآموزی موضوع : نحوه ساخت پی…

پروپوزال نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

پروپوزال نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر…

وب سرور اپاچی

وب سرور اپاچی وب سرور چیست وب سرور آپاچی انواع وب سرور نصب وب سرور آپاچی htaccess دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT دانلود مقاله کامپیوتر و IT رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته کامپیوتر و IT وب سرور…

پرسشنامه سبکهای مدیریت سازمان

پرسشنامه سبکهای مدیریت سازمان پرسشنامه سبکهای مدیریت سازمان دانلود پرسشنامه سبک های مدیریت پرسشنامه سبک مدیریت دانلود پرسشنامه سبک مدیریت دانلود پرسشنامه سبک رهبری لیکرت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه سبکهای مدیریت سازمان       این پرسشنامه…

بررسی مقام روحانیون زرتشتی و نقش آنها در جامعه ایران باستان

بررسی مقام روحانیون زرتشتی و نقش آنها در جامعه ایران باستان نقش روحانیون زرتشتی مغ و موبد در ایران باستان جامعه روحانیت ایران باستان نقش مذهبی و اجتماعی مغان دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تاریخ دانلود پایان نامه کارشناسی…

پالایش گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزلی از ذرات آلاینده

پالایش گازهای خروجی اگزوز موتورهای دیزلی از ذرات آلاینده ایروسل موتورهای دیزل فیلتراسیون آكوستیكی خصوصیات ذرات آلاینده تصفیه گازهای خروجی اگزوز جداسازی ذرات معلق در گازها سیستمهای جداسازی فازهای جامد گاز از یکدیگر دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مهندسی…

پروپوزال بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک

پروپوزال بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک مدل های سبک تفکر نظریه های سبک های تفکر انواع سبک های تفکر استرنبرگ انواع سبک های تفکر از دیدگاه روانشناسی تاثیر سازگاری زناشویی بر اضطراب کودک تاثیر سازگاری…

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید خود هدیه ای خرده فروشی خرید و تاسف رفتار مصرف کننده مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *