مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

وظایف مهندس بهره بردار و وسایل سر چاهی

وظایف مهندس بهره بردار و وسایل سر چاهی بهره برداری نفت و گاز وظایف مهندس بهره بردار دانلود گزارش کارآموزی نفت دانلود گزارش کارآموزی مهندسی نفت وظایف مهندس بهره بردار و وسایل سر چاهی دانلود گزارش کارآموزی رشته نفت دانلود…

ادبیات و مبانی نظری کیفیت سود

ادبیات و مبانی نظری کیفیت سود کیفیت سود ادبیات نظری کیفیت سود مبانی نظری کیفیت سود دانلود مبانی نظری کیفیت سود سطوح مختلف سود اهداف گزارشگری سود روشهای ارزیابی کیفیت سود عناصر تاثیر گذار بر کیفیت سود دیدگاه های مختلف…

پاورپوینت کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه

پاورپوینت کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه کلمات کلیدی : پاورپوینت کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه تحقیق کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه مقاله اکتابخانه و ارتقا سلامت جامعه آشنایی با کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه بررسی کتابخانه و ارتقا سلامت جامعه…

اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن

اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین اثربخشی و…

مرور زمان در امور کیفری

مرور زمان در امور کیفری مرور زمان تعریف مرور زمان مرور زمان چیست انواع مرور زمان اقسام مرور زمان مرور زمان کیفری مرور زمان در حقوق کیفری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق مرور زمان در امور کیفری…

پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان فیبر نوری و اجزای سیستمهای انتقال در آن به همراه اسلاید

پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان فیبر نوری و اجزای سیستمهای انتقال در آن به همراه اسلاید فیبر نوری مخابرات مدولاتور سیگنال‌های الكترونیكی کانال اطلاعات اجزای سیستمهای انتقال فیبر نوری و اجزای سیستمهای انتقال در آن…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آلکسی تایمیا

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آلکسی تایمیا کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آلکسی تایمیا مبانی نظری آلکسی تایمیا پیشینه تحقیق آلکسی تایمیا پیشینه داخلی آلکسی تایمیا پیشینه خارجی آلکسی تایمیا پیشینه پژوهش آلکسی تایمیا پیشینه نظری آلکسی تایمیا…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 4

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 4 مبانی نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی پیشینه فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ سازمانی تاريخچه فرهنگ سازماني تاریخچه فرهنگ…

نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه آن با سیستم کنترل گسترده

نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه آن با سیستم کنترل گسترده سیستم کنترل اسکادا سیستم کنترل گسترده اسکادا در سیستم های قدرت مانیتورینگ و اتوماسیون صنعتی نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان مبانی نظری پلیس در کوهستان دانلود مبانی نظری پلیس در کوهستان دانلود پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان پیشینه تحقیق پلیس در کوهستان ادبیات نظری پلیس در کوهستان فصل دوم پایان نامه پلیس…

درآمدی بر روش پژوهش فراتحلیل در تحقیقات آموزشی

درآمدی بر روش پژوهش فراتحلیل در تحقیقات آموزشی کلمات کلیدی : مدل های فراتحلیل کارکردهای فراتحلیل مراحل روش فراتحلیل فراتحلیل در تحقیقات آموزشی مبانی فراتحلیل در روانشناسی دانلود پایان نامه فراتحلیل پایان نامه با موضوع فراتحلیل رفتن به سایت اصلی…

پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت و وفاداری مشتریان اینترنتی

پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر رضایت و وفاداری مشتریان اینترنتی پرسشنامه خدمات الکترونیکی پرسشنامه رضایت مشتریان اینترنتی پرسشنامه وفاداری مشتریان اینترنتی پرسشنامه کیفیت خدمات الکترونیکی پرسشنامه تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر وفاداری مشتریان اینترنتی پرسشنامه تاثیر کیفیت خدمات…

رنگ و پوشش های رنگی در اسلام

رنگ و پوشش های رنگی در اسلام تحقیق در مورد پوشش رنگ لباس آداب لباس پوشیدن مردان و زنان مسلمان روانشناسی رنگها در قرآن رنگ ها در قرآن رنگ لباس زنان در اسلام رنگ در قرآن مجید پوشش های رنگی…

دلایل برون سپاری فعالیت ها و بررسی اثربخشی آنها در سازمان

دلایل برون سپاری فعالیت ها و بررسی اثربخشی آنها در سازمان پایان نامه برون سپاری دانلود پایان نامه برون سپاری پایان نامه با موضوع برون سپاری پایان نامه در خصوص برون سپاری اثر بخشی و برون سپاری تاثیر برون سپاری…

پاورپوینت اهمیت و کاربرد مایکوتوکسین بایندر در صنعت دامپروری

پاورپوینت اهمیت و کاربرد مایکوتوکسین بایندر در صنعت دامپروری پاورپوینت اهمیت و کاربرد مایکوتوکسین بایندر در صنعت دامپروری مایکوتوکسین ها چه هستند؟ معمولترین مایکوتوکسین ها مایکوتوکسین های اساسی مایکوتوکسین های کم اهمیت روش های کشف مایکوتوکسین کاهش آلودگی به مایکوتوکسین…

بررسی و مقایسه مدل های ارزیابی منابع انسانی

بررسی و مقایسه مدل های ارزیابی منابع انسانی مقایسه مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه مدل های…

پیشینه پژوهشهای ساختار سازمانی و رضایت شغلی و ارائه مدل مفهومی

پیشینه پژوهشهای ساختار سازمانی و رضایت شغلی و ارائه مدل مفهومی رضایت شغلی ساختار سازمانی رابطه ساختار سازمانی و رضایت شغلی پیشینه پژوهشهای ساختار سازمانی پیشینه پژوهشهای رضایت شغلی ارائه مدل مفهومی برای رابطه بین ساختار سازمانی و رضایت شغلی…

پاورپوینت عرضه و تقاضا در بازار کار

پاورپوینت عرضه و تقاضا در بازار کار کلمات کلیدی : پاورپوینت عرضه و تقاضا در بازار کار مدل سادۀ کوری افزایش درآمد ناشی از افزایش اشتغال تقاضای کل نیروی کار منحنی عرضه کار جمعی و کل تعادل بازار کار منحنی…

بررسی مدلهای ارزیابی بهره وری

بررسی مدلهای ارزیابی بهره وری مدلهای ارزیابی بهره وری مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده روش سريع ارزيابي بهره‎وري محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها تحقیق مدلهای ارزیابی بهره وری مقاله مدلهای ارزیابی بهره وری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سازگاری اجتماعی دانلود مبانی نظری سازگاری اجتماعی پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی ادبیات نظری سازگاری اجتماعی فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

پرسشنامه ارزیابی ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

پرسشنامه ارزیابی ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب اضافه بار اطلاعاتی وب پرسشنامه اضافه بار اطلاعاتی پرسشنامه اضافه بار اطلاعاتی وب پرسشنامه سربار اطلاعات وب پرسشنامه بررسی نظرات متخصصین كتابداری و اطلاع رسانی در مورد اضافه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی 63 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی 63 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری توانمندسازی ادبیات نظری توانمندسازی چارچوب نظری توانمندسازی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی پیشینه تحقیق توانمندسازی پیشینه داخلی توانمندسازی پیشینه خارجی توانمندسازی پیشینه پژوهش توانمندسازی پیشینه تحقیقات توانمندسازی…

پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت محیط فیزیکی و کیفیت غذا و کیفیت خدمات بر ارزشهای درک شده رضایت و نیات رفتاری مشتری در رستوران

پرسشنامه بررسی تاثیر کیفیت محیط فیزیکی و کیفیت غذا و کیفیت خدمات بر ارزشهای درک شده رضایت و نیات رفتاری مشتری در رستوران پرسشنامه کیفیت محیط فیزیکی در رستوران پرسشنامه کیفیت غذا در رستوران پرسشنامه کیفیت خدمات در رستوران پرسشنامه…

بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش بررسی مدلهای مدیریت دانش بررسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بحران های بانکی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بحران های بانکی مبانی نظری بحران های بانکی دانلود مبانی نظری بحران های بانکی پیشینه تحقیق بحران های بانکی ادبیات نظری بحران های بانکی فصل دوم پایان نامه بحران های بانکی مبانی نظری و پیشینه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *