پرسشنامه ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

پرسشنامه ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

پرسشنامه تیپ شخصیتی
پرسشنامه تیپ شخصیتی آیزنک
پرسشنامه درونگرایی و برونگرایی
دانلود پرسشنامه سبک رهبری لیکرت
دانلود پرسشنامه سبک های مدیریت
پرسشنامه سبک های رهبری
پرسشنامه استاندارد سبک رهبری
پرسشنامه ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی و سبک مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

 

 

 

چکیده:

دانشگاه همانند سایر سازمان‌های رسمی دارای ساختار، مدیریت و منابع انسانی و مادی می‌باشد ولی علیرغم همه سازمان‌ها، دانشگاه نهادی است که درونداد، فراگرد و برونداد آن انسان است و این امر ایجاب می‌کند تا شیوه مدیریت و رهبری ویژه‌ای در دانشگاه اعمال گردد. پژوهش حاضر با هدف پاسخ دادن به این سؤال که آیا بین تیپ‌های شخصیتی (درون‌گرا و برون‌گرا) و سبک مدیریتی (آمرانه – مشارکتی) مدیران دانشگاه تهران ارتباطی وجود دارد یا خیر؟ انجام گرفته است در این پژوهش نمونه‌ای به حجم 88 نفر از مدیران دانشگاه تهران انتخاب گردیده که ابزار گردآوری اطلاعات از آنان شامل دو پرسشنامه استاندارد بوده.

 

یکی پرسشنامه «تیپ شخصیتی آیزنگ»  که شامل 90 سؤال آری، خیر و دیگری پرسشنامه سبک مدیریت «فردلوتانز»  که شامل 35 سؤال پنج گزینه‌ای است. این دو پرسشنامه که امروزه دقیق‌ترین و رایج‌ترین ابزار اندازه‌گیری تیپ شخصیتی و سبک مدیریتی محسوب می‌شوند از روایی و پایایی بالایی هم برخوردارند.اطلاعات حاصل از این پرسشنامه‌ها با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 

از یافته‌های مهم تحقیق این است که : 1- بین تیپ شخصیتی و سبک مدیریت مدیران دانشگاه تهران رابطه وجود دارد. 2- بین تیپ شخصیتی برون‌گرا و سبک مدیریت مشارکتی در میان مدیران دانشگاه تهران همبستگی مثبت وجود دارد. 3- بین تیپ شخصیتی درون‌گرا و سبک مدیریت آمرانه در بین مدیران دانشگاه تهران ارتباط وجود دارد. 4- بین تیپ شخصیتی برون‌گرا و سبک مدیریت آمرانه همبستگی منفی وجود دارد. 5- بین تیپ شخصیتی درون‌گرا و سبک مدیریت مشارکتی همبستگی منفی وجود دارد. در پایان تحقیق پیشنهاداتی در ارتباط با بهبود مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه شده است.

 

 

 

 

 

پرسشنامه تعیین سبک مدیریت و محاسبه پایایی آن

پرسشنامه سرپرستی و مدیریت سبک‌های مختلف مدیران دانشگاه را طبق چهار سبک شناخته شده لیکرت (آمرانه ـ خیرخواهانه، مشورتی و مشارکتی) می‌سنجد.

پرسشنامه سرپرستی و مدیریت یا سبک رهبری شامل 35 سؤال در زمینه سبک رهبری ا ست که 15 سؤال سبک مشارکتی (انسانگرایی) و 20 سؤال سبک آمرانه (وظیفه‌گرایی) مدیران را اندازه‌گیری می‌کند. (مقیمی، 1377) که منبع اصلی آن در سال 1969 منتشر شده است.  این پرسشنامه بارها توسط پژوهشگران برای تعیین سبک مدیریت مدیران مورد استفاده قرار گرفته است و از درجه پایایی و روایی بالایی برخوردار است، با وجود این با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ به برآورد پایایی این پرسشنامه در جامعه مورد بررسی مبادرت شد. عناصر این فرمول عبارتند از :

 

k = تعداد سؤال‌ها یا اظهارنظرها

  = واریانس نمره‌های خام آزمودنی‌ها

  = واریانس نمره‌های هر یک از سؤال‌ها یا اظهارنظرها

 

این فرمول در مواقعی بکار می‌رود که هیچ‌یک از پاسخ‌ها به خودی خود درست یا غلط نیست بلکه پاسخ آزمودنی موضع را مشخص می‌کند. (شریفی، 1375)

 

به منظور برآورد پایایی سی پرسشنامه از میان پرسشنامه‌ها به طور تصادفی انتخاب شده و فراوانی پاسخ‌های آزمودنی‌ها به گزینه‌های هر سؤال تعیین شده است. ارزش گزینه‌های پنجگانه همه اظهارنظرها از همیشه تا هیچ‌گاه به ترتیب برابر 5، 4، 3، 2، 1 است. میزان ضریب اعتبار برآورد شده برابر   می‌باشد. تمامی گزینه‌های این پرسشنامه از متون تئوری‌ها و سبک‌های چهارگانه مدیریت رنسیس لیکرت و با نظرخواهی از اساتید رشته‌های مختلف علوم تربیتی و تعدادی از محققین رشته مذکور تهیه شده‌اند که از جمله پژوهشگرانی که از این پرسشنامه‌ها استفاده نموده‌اند می‌توان از بهرام علی سینایی (پایان‌نامه کارشناسی ارشد، 1380)، عطاءالله حنیفی (ارشد، 1378)، زهرا پایدار (1378) و … نام برد.

 

 

 

نحوه امتیازبندی و تفسیر نتایج

پرسشنامه تعیین سبک رهبری

1. عبارات شماره 8، 12، 17، 18، 19، 30، 34، 35 را با کشیدن دایره (O) علامت‌گذاری می‌نمائیم.

2. اگر برای عبارات فوق‌الذکر گزینه‌های بندرت (2) و هرگز (1) را انتخاب نموده‌اید برای هر یک از آنها یک امتیاز اختصاص دهید.

3. عبارات شماره 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 9، 10، 11، 13، 14، 15، 16، 20، 21، 22، 23، 24، 25، 26، 27، 28، 29، 31، 32 و 33 را درنظر بگیرید، چنانچه برای عبارات مذکور گزینه‌های همیشه(5) و غالباً(4) را انتخاب‌نموده‌اید به‌هر عبارت یک امتیاز اختصاص‌دهید.

 

4. امتیاز عبارات 1، 2، 4، 6، 7، 9، 11، 12، 13، 14، 16، 17، 20، 21، 23، 25، 27، 29، 31 و 33 را با یکدیگر جمع کرده که در این صورت امتیازات حاصله میزان توجه پاسخ‌دهنده را به بعد آمرانه (وظیفه‌گرایی) نشان می‌دهد. T=…

5. امتیاز عبارات 3، 5، 8، 10، 15، 18، 19، 22، 24، 26، 28، 30، 32، 34 و 35 را با یکدیگر جمع کرده که در این صورت امتیازات حاصله میزان توجه پاسخ‌دهنده را به بعد مشارکتی (انسان‌گرایی) نشان می‌دهد. P=…

 

6. برای تعیین سبک رهبری تلفیقی، امتیاز بعد آمرانه (وظیفه‌گرایی) را بر روی محور سمت چپ نیمرخ سبک رهبری علامت‌گذاری کنید و سپس علامت بعد مشارکتی (انسان‌گرایی) را بر روی محور سمت راست نیمرخ سبک رهبری مشخص نمایید. اکنون با ترسیم یک خط مستقیم نقاط علامت‌گذاری شده بر روی دو محور را با یکدیگر متصل نمایید. نقطه‌ای که محور میانی نیمرخ سبک رهبری را قطع نموده، امتیاز سبک رهبری تلفیقی را نشان می‌دهد.

 

توجه : این پرسشنامه توسط «باردنز و متزکاس» ابداع گردیده که منبع اصلی آن به شرح زیر است :

 

William Pfeiffer & John E. Jones, A Hand book of Structured Experiences for Human Realations Training, San Diago: University Associates, 1974, pp. 7-12, As Adapted from Sergiovani Metzeus & Burden’s, the Leadership Behavior Description Questionnire, 1969.

اکثر پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام گرفته قریب به اتفاق آنها از این پرسشنامه استفاده نموده‌اند.

حاصل نتایج بدست آمده از این پرسشنامه وضعیت و جایگاه سبک رهبری جامعه نمونه را مشخص می‌نماید.

 

پرسشنامه تعیین سبک رهبری

توجه به انسان صفر تا 59/7 و توجه به وظیفه صفر تا   «سطح اول لیکرت»

توجه به انسان صفر تا 59/7 و توجه به وظیفه 10 تا   «سطح دوم لیکرت»

توجه به انسان 59/7 تا 15 و توجه به وظیفه 0 تا   «سطح سوم لیکرت»

توجه به انسان 59/7 تا 15 و توجه به وظیفه 10 تا   «سطح چهارم لیکرت»

 

روش نمره‌گذاری پرسشنامه تیپ شخصیتی آیزنک

پرسشنامه شخصیتی آیزنک دارای 4 مقیاس است، که هر مقیاس دارای کلید می‌باشد. با قرار دادن کلید بر روی برگه پاسخنامه نمرات آزمودنی‌ها در هر یک از مقیاس‌ها مشخص می‌شود.

– افرادی که در مقیاس E ـ نمره 12 و بالاتر بیاورند برون‌گرا هستند.

– افرادی که در مقیاس N ـ آقایان نمره 15 و خانم‌ها نمره 16 بیاورند، روان‌رنجورخو هستند.

– آزمودنی‌هایی که در مقیاس P ـ مردان نمره بالاتر از 5 و زنان نمره بالاتر از 4 بیاورند روان‌پریش‌خو.

– افرادی که در مقیاس L ـ زنان نمره 9 و بالاتر و مردان نمره 8 و بالاتر بیاورند دروغگو محسوب می‌شوند.

سؤالات نشان‌دهنده مقیاس E ـ N ـ P ـ L عبارتند از :

86، 82، 70، 64، 60، 56، 52، 49، 45، 42، 40، 36، 32، 29، 25، 21، 17، 14، 10، 5، 1=E

88، 84، 80، 77، 75، 72، 68، 66، 62، 58، 54، 47، 41، 38، 34، 31، 27، 23، 19، 15، 12، 7، 3=N

90، 87، 83، 79، 76، 74، 71، 67، 65، 61، 57، 53، 50، 46، 43، 37، 33، 30، 26، 22، 18، 11، 9، 6، 2=P

89، 85، 81، 78، 73، 69، 63، 59، 55، 51، 48، 44، 39، 35، 28، 24، 20، 16، 13، 8، 4=L

 

 

شیوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات

جمع‌آوری داده‌ها بوسیله ارائه پرسشنامه انجام گردید. در جریان این پژوهش از دو پرسشنامه استفاده شد. این پرسشنامه‌ها به تدریج و در سال تحصیلی 85-84 در اختیار افراد نمونه تحقیق (برای پاسخگویی) قرار گرفت. روال کار به این منوال بود که طی نشست‌هایی که به تفکیک با مدیران برگزار شد، چگونگی روش اجرای آن و نحوه دقیق تکمیل پرسشنامه‌ها برای آنها تشریح شد. ضمناً به آنها اطمینان داده شد که هدف از این اقدام کمک به انجام یک پژوهش علمی است و تقاضا گردید که براساس نظرات واقعی خود و بدون درنظر گرفتن هر گونه مصلحت‌های اداری نسبت به تکمیل این پرسشنامه‌ها اقدام نمایند.

 

لیست مدیران شاغل در دانشگاه تهران از واحد کامپیوتر اداره کل کارگزینی به تفکیک دانشکده‌ها و ادارات اخذ شد و از میان افراد 92 نفر بطور تصادفی برای انتخاب نمونه تحقیق برگزیده شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات به تمامی دانشکده‌ها و ادارات جهت تحویل پرسشنامه‌ها مراجعه حضوری نمودم و برای جمع‌آوری نهایی در هر دانشکده یک نفر رابط جهت پیگیری کار انتخاب و معرفی نمودم و یک عدد پاکت تمبردار هم با آدرس در اختیار هر کدام از افراد منتخب قرار دادم و از آنها تقاضا شد که بعد از تکمیل پرسشنامه و برای اطمینان از محرمانه ماندن پاسخ‌ها، پرسشنامه تکمیل شده را در داخل پاکت قرار داده و آن را چسب و امضاء نموده و عودت نمایند که در نهایت در اواخر سال تحصیلی 85-84 پرسشنامه جمع‌آوری گردید. (لازم به ذکر است این که کار به پیشنهاد قائم‌مقام مرکز مشاوره دانشگاه تهران که خود یکی از افراد نمونه این پژوهش بود انجام شد و کمک بزرگی برای جمع‌آوری پرسشنامه‌ها شد)

 

روش تجزیه و تحلیل آماری

از آنجا که برای بدست آوردن ارتباط بین متغیرها در این پژوهش از چند تست استاندارد با مقیاس فاصله‌ای استفاده شده است در تجزیه و تحلیل آماری از دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی کمک گرفته شد که در تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار آماری SPSSwin استفاده گردید و محاسبه ضریب پایایی و اعتبار هم با استفاده از () آلفای کرانباخ و نیز روش تنصیف داده‌ها به انجام رسید.

 

 

اشتغال زنان و بررسی دیدگاه های متفاوت در این باره

اشتغال زنان و بررسی دیدگاه های متفاوت در این باره اشتغال زنان موانع اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان از دیدگاه اسلام اشتغال زنان از نگاه اسناد بین المللی اشتغال زنان از دیدگاه اجتماعی و اقتصادی دانلود پایان…

پروپوزال زمانبندی منابع در محاسبات ابری

پروپوزال زمانبندی منابع در محاسبات ابری کلمات کلیدی : دانلود پروپوزال رایانش ابری نمونه پروپوزال رایانش ابری پروپوزال زمانبندی در محاسبات ابری پروپوزال زمانبندی وظایف در رایانش ابری پروپوزال زمانبندی منابع در رایانش ابری پروپوزال الگوریتم های زمانبندی در رایانش…

بررسی قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف در اسناد بین المللی و حقوق ایران

بررسی قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف در اسناد بین المللی و حقوق ایران منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد پایان نامه قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف تحولات قاعده منع محاکمه…

بررسی تاثیر فعالیتهای بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی

بررسی تاثیر فعالیتهای بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی موفقیت تحصیلی فعالیت فوق برنامه دانش آموزان متوسطه شاهد پیشرفت تحصیلی فعالیتهای بعد از مدرسه دانلود پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تاثیر فعالیتهای بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن مبانی نظری حضور ذهن ادبیات نظری حضور ذهن چارچوب نظری حضور ذهن فصل دوم پایان نامه حضور ذهن دانلود مبانی نظری حضور ذهن پیشینه حضور ذهن پیشینه تحقیق حضور ذهن پیشینه داخلی حضور…

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مشتری

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مشتری کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش مشتری فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در…

ارزیابی عملکرد شرکتهای تعاونی روستایی با روش کارت امتیازی متوازن

ارزیابی عملکرد شرکتهای تعاونی روستایی با روش کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی کشاورزی مقاله ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد شرکت‌های تعاونی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و منابع حمایت اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و منابع حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : پیشینه حمایت اجتماعی تاریخچه حمایت اجتماعی مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی مبانی نظری و…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 20 (حسابداري سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري وابسته)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 20 (حسابداري سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري وابسته) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 20 (حسابداري سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري وابسته) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 20 (حسابداري سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري وابسته) پاورپوینت استاندارد…

تسریع پردازش تصاویر با استفاده از ماتریس اسپارس

تسریع پردازش تصاویر با استفاده از ماتریس اسپارس پردازش تصویر الگوریتم های موازی تسریع پردازش تصاویر الگوریتم های فشرده سازی تصاویر کاربرد ماتریس اسپارس در پردازش تصویر دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر تسریع پردازش تصاویر…

پروپوزال بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی

پروپوزال بررسی و تحلیل اسکان غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران با رویکرد توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال اسکان غیر رسمی پروپوزال سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال توانمندسازی سکونتگاه های…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب ریاضی مبانی نظری اضطراب ریاضی پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی پیشینه داخلی اضطراب ریاضی پیشینه خارجی اضطراب ریاضی پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی پیشینه نظری اضطراب ریاضی…

پروپوزال شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض کار و خانواده با رضایت شغلی در بین زنان شاغل

پروپوزال شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض کار و خانواده با رضایت شغلی در بین زنان شاغل کلمات کلیدی : تعارض کار و خانواده مولفه هاي فرسودگي شغلي پروپوزال فرسودگی شغلی پروپوزال تعارض کار و خانواده مولفه هاي…

مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان

مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان سیمان ساختار سیمان ترکیبات شیمیایی سیمان دانلود مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

بررسی انواع مواد مخدر و متغیرهای علت شناختی سوء مصرف مواد

بررسی انواع مواد مخدر و متغیرهای علت شناختی سوء مصرف مواد کلمات کلیدی : نظریه های اعتیاد به مواد مخدر نظریه های روانشناسی اعتیاد نظریه های روانشناختی اعتیاد نظریه های جامعه شناسی اعتیاد نظریه های سبب شناسی اعتیاد عوامل موثر…

فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن

فساد اداری در سازمان و ارائه چارچوبی جهت کاهش آن راهکارهای کاهش فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری راه های کاهش فساد اداری فساد اداری در بانکها فساد اداری در نظام بانکی فساد اداری سازمانهای دولتی فساد اداری…

مجموعه تست های استانداردهای حسابداری

مجموعه تست های استانداردهای حسابداری مجموعه تست های استانداردهای حسابداری رفتن به سایت اصلی مجموعه تست های استانداردهای حسابداری به تعداد 107 صفحه pdf تست های مربوط به 32 استاندارد حسابداری مناسب اساتید و دانشجویان ارشد رشته حسابداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط 27 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت ارتباط مبانی نظری کیفیت ارتباط پیشینه تحقیق کیفیت ارتباط پیشینه داخلی کیفیت ارتباط پیشینه خارجی کیفیت ارتباط پیشینه پژوهش کیفیت ارتباط پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه دلایل شکلگیری مطالبات معوق

مبانی نظری و پیشینه دلایل شکلگیری مطالبات معوق مبانی نظری شکلگیری مطالبات معوق پیشینه تحقیق شکلگیری مطالبات معوق مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکلگیری مطالبات معوق پیشینه پژوهش شکلگیری مطالبات معوق ادبیات نظری تحقیق شکلگیری مطالبات معوق دانلود مبانی نظری…

تشریح مفهوم رضایت مشتری و شاخص های آن در سطح بین المللی

تشریح مفهوم رضایت مشتری و شاخص های آن در سطح بین المللی مفهوم رضایت مشتری اندازه گیری رضایت مشتری روشهای اندازه گیری رضایت مشتری مدل های اندازه گیری رضایت مشتری شاخص رضایت مشتری csi شاخص های رضایت مشتری تعریف عملیاتی…

بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن

بررسی عوامل و رویکردهای تاثیرگذار بر رضایت شغلی و پیامدهای مثبت و منفی آن عوامل موثر بر رضایت شغلی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان عوامل موثر بر رضایت شغلی در…

معرفی باغ ارم و بررسی ساختار کالبدی آن

معرفی باغ ارم و بررسی ساختار کالبدی آن باغ ژاپنی باغ صخره ای نظام آبیاری باغ معماری باغ ایرانی گونه شناسی باغ ارم ساختار کالبدی باغ ارم معرفی باغ ارم و ساختار کالبدی آن ساختار کالبدی باغ ارم دانلود مقالات…

پرسشنامه تجربیات مربوط به روابط نزدیک و صمیمانه والر، فرالی و برنان

پرسشنامه تجربیات مربوط به روابط نزدیک و صمیمانه والر، فرالی و برنان کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک های دلبستگی پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان نسخه تجدید نظر شده پرسشنامه تجربیات پرسشنامه تجارب شخص در روابط صمیمانه پرسشنامه ارزیابی سبک های…

بررسی حقوقی اثرات اِشغال نظامی

بررسی حقوقی اثرات اِشغال نظامی اِشغال نظامی آثار حقوقی اِشغال نظامی اِشغال نظامی در اسناد بین الملل صلاحیتهای حاكم قانونی در اراضی اشغالی صلاحیتهای دولت اشغال كننده در اراضی اشغالی آثار حقوقی اشغال بر اموال سرزمینهای اشغالی دانلود پایان نامه…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC

مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *